Hackathon | BIT Festival 2022
1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa warunki oraz zasady według których odbywać się będzie konkurs (określany dalej jako „Hackathon” lub „Wydarzenie”) realizowany w ramach projektu BIT Festival 2022.
- Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Studentów BEST Gliwice, określanym dalej jako „Organizator”.
- „Oficjalna strona internetowa wydarzenia” znajduje się pod adresem: www.bit.bestgliwice.pl
- Hackathon rozpocznie się w dniu 02.12.2022 r. i zakończy się dnia 03.12.2022 r. w budynku „X” Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej przy ul. Księdza Marcina Strzody 10/6, 44-100 Gliwice.
- Hackathon rozpocznie się nie wcześniej niż o godzinie 17:30 dnia 02.12.2022. Przewidywany czas trwania Hackathonu wynosi 30 godzin.
- Aktualny „Harmonogram” przedsięwzięcia dostępny jest na oficjalnej stronie internetowej wydarzenia.
- „Partnerem” wydarzenia jest firma, która na określonych warunkach współpracuje z Organizatorem.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu wydarzenia bez podania przyczyny.
- Tegoroczna edycja Konkursu składa się z dwóch „Kategorii„: „Game jam” i „Aplikacja mobilna/webowa”.
2. Zasady zgłaszania
- Udział w Hackathonie jest bezpłatny i dobrowolny
- Hackathon skierowany jest do osób posiadających pełną zdolność do czynności prawnych oraz będących osobami pełnoletnimi, zwanych dalej „Uczestnikami”.
- Uczestnicy biorą udział w Hackathonie wyłącznie w ramach stworzonych przez siebie zespołach (dalej „Zespół”), liczących od 3 do 4 osób.
- Warunkiem uczestnictwa w Hackathonie jest dokonanie rejestracji poprzez prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na oficjalnej stronie internetowej wydarzenia.
- Uczestnicy powinni posiadać status studenta studiów wyższych pierwszego lub drugiego stopnia lub być pełnoletnimi uczniami Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W celu wzięcia udziału w Wydarzeniu uczestnik zobowiązany jest do okazania przedstawicielowi Organizatora legitymacji studenckiej lub szkolnej w dniu rozpoczęcia Hackathonu
- Dopuszczalna jest jedna pełnoletnia osoba bez ważnego statusu studenta lub ucznia liceum wspomnianego w powyższym punkcie przypadająca na jeden Zespół, gdy zespół łącznie liczy 4 członków.
- Każdy uczestnik może być członkiem tylko jednego Zespołu.
- Każdy Zespół może wziąć udział tylko w jednej Kategorii Konkursu.
- Liczba miejsc jest ograniczona. W przypadku zgłoszenia się zbyt dużej liczby Uczestników, o pierwszeństwie uczestnictwa decyduje kolejność zgłoszeń.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej decyzji o przyjęciu kandydatury Uczestnika.
- Uczestnik wysyłając zgłoszenie ma możliwość przesłania swojego CV. Przesłany dokument powinien zawierać tzw. klauzulę CV zgodną z RODO w 2022 roku o przetwarzaniu danych osobowych w procesie rekrutacyjnym.
3. Konkurs
- Celem Konkursu jest stworzenie działającej aplikacji w Kategorii „Aplikacja mobilna/webowa” lub gry komputerowej w Kategorii „Game jam” (dalej „Aplikacja”) w zespołach w czasie 24 godzin.
- Rozpoczęcie programowania Aplikacji rozpocznie się przedstawieniem przez Organizatora lub osobę przez niego wyznaczoną tematu zadania konkursowego w danej Kategorii, jego założeń oraz zasad oceniania.
- Aplikacja musi spełniać założenia tematyczne podane na początku Wydarzenia.
- Aplikacja obejmuje zarówno warstwę programistyczną jak i elementy graficzne, interfejs i inne kluczowe elementy stworzonego oprogramowania.
- Uczestnicy tworzą projekty od podstaw w czasie trwania Hackathonu.
- W ramach danego projektu niedozwolone jest przygotowywanie fragmentów kodu przed Wydarzeniem (z wyłączeniem gotowych, powszechnie dostępnych bibliotek).
- Dozwolone jest przygotowanie szkiców ekranów, grafik i materiałów pomocniczych (np. opisy funkcjonalne) przed Wydarzeniem.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zweryfikowania, czy kod opracowanej przez Uczestników Aplikacji został stworzony w ramach Hackathonu.
- Biblioteki używane w programach powinny być na licencji umożliwiającej darmowe zastosowanie w projektach komercyjnych, nie tylko do własnego użytku.
- Podczas końcowej prezentacji zespoły pokazują projekty, które udało się wykonać w ramach Hackathonu.
- Każdemu Zespołowi przysługuje 7 minut na zaprezentowanie rozwiązania.
- Organizator zastrzega sobie prawo do niewyłonienia laureatów w przypadku stwierdzenia, iż opracowane przez Uczestników oprogramowania w dostatecznym stopniu nie spełniają powyższych kryteriów.
- „Mentorami” są osoby specjalizujące się w danym temacie. Zadaniem Mentorów w czasie Hackathonu jest wsparcie Uczestników, udzielanie porad, naprowadzanie na właściwe rozwiązania oraz udzielanie odpowiedzi na ich pytania.
- Każdy zespół otrzyma możliwość skorzystania ze wsparcia Mentorów.
- W czasie trwania Hackathonu wyznaczone zostaną godziny w Harmonogramie Wydarzenia, podczas których grupy będą miały możliwość skorzystać z konsultacji mentorskich.
- Dostarczone do oceny Aplikacje muszą zostać przygotowane w języku polskim lub angielskim.
- Uczestnicy Hackathonu korzystają z własnych zasobów sprzętowych oraz oprogramowania i innych niezbędnych narzędzi.
- Uczestnicy są zobligowani do przesłania kodu swojej Aplikacji na zdalne repozytorium Organizatora do czasu prezentacji swoich rozwiązań.
- Organizatorzy zapewniają miejsce do przeprowadzenia wydarzenia, dostęp do sieci internetowej oraz elektrycznej, poczęstunek oraz ciepłe i zimne napoje podczas trwania wydarzenia
4. Bezpieczeństwo
- Uczestnicy są zobowiązani przestrzegać zasad BHP i Ppoż. oraz regulaminów obowiązujących na terenie obiektu, w którym organizowane jest wydarzenie.
- Na terenie wydarzenia obowiązuje absolutny zakaz spożywania napojów alkoholowych i substancji odurzających, a także bycia pod ich wpływem.
- Korzystanie z materiałów nielegalnych, kontrowersyjnych lub w inny sposób niedopuszczalnych w tym:
- pornografii,
- materiałów promujących narkotyki,
- materiałów zawierających treści rasistowskie lub religijne,
- materiałów prezentujących obraźliwe treści,
- materiałów związanych z polityką,
jest w czasie trwania Hackathonu ściśle zabronione.
5. Odpowiedzialność
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody majątkowe lub niemajątkowe poniesione przez Uczestnika w wyniku udziału w Wydarzeniu.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione, zgubione lub skradzione podczas Wydarzenia.
- Uczestnik pokrywa koszty wszelkich szkód wyrządzonych podczas Wydarzenia na terenie budynku.
6. Zasady oceny projektów
- Laureatów wydarzenia wyłania „Jury”.
- W skład Jury wchodzą wybrani przedstawiciele Politechniki Śląskiej oraz Partnerów Wydarzenia.
- Skład Jury ogłoszony zostanie nie później niż w momencie rozpoczęcia Hackathonu.
- Jury zostanie powołane przez Organizatora.
- Decyzje Jury zapadają po zakończeniu obrad. W przypadku podziału głosów członków Jury, wiążąca jest decyzja przewodniczącego z uwzględnieniem opinii pozostałych członków. Przewodniczący wybierany jest przez członków Jury ze swojego grona przed rozpoczęciem Hackathonu.
- Po upływie wyznaczonego czasu zabronione jest dokonywanie jakichkolwiek zmian i poprawek w przygotowanym rozwiązaniu. Zmiany i poprawki dokonane po upływie wyznaczonego czasu nie będą brane pod uwagę przez Jury.
- Decyzja Jury jest ostateczna i nie podlega odwołaniom.
- Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania dodatkowych nagród po konsultacji z Jury.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone przez Jury po zakończeniu obrad.
- Nagrody i dyplomy zostaną wręczone uczestnikom na zakończeniu wydarzenia.
- Jeżeli Jury stwierdzi prawdopodobieństwo plagiatu bądź brak w pełni samodzielnej pracy, dana drużyna zostanie zdyskwalifikowana z konkursu.
7. Dane Osobowe
- Dane osobowe Uczestnika będą przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r., Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) przez Organizatora jako administratora tych danych oraz w celu rejestracji na Wydarzenie, na co Uczestnik wyraża zgodę przystępując do Wydarzenia.
- Dane osobowe Uczestnika będą przechowywane przez okres 2 lat.
- Organizator informuje, że przetwarzane będą następujące kategorie danych Uczestników: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, placówka uczelniana, wydział i kierunek studiów uczestnika, numer studenta/nr legitymacji oraz CV.
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych Uczestnika na warunkach podanych w Regulaminie jest dobrowolne, ale konieczne do wzięcia udziału w Wydarzeniu.
- Każdy Uczestnik, który przekazał Organizatorowi swoje dane osobowe ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich aktualizowania.
- Wycofanie zgody wymaga wysłania wiadomości pocztą elektroniczną na adres info@bestgliwice.pl
- Udział w Wydarzeniu oznacza zgodę na rozpowszechnianie przez Organizatora bądź na jego zlecenie wizerunku Uczestnika w celu promocji Wydarzenia poprzez zamieszczanie zdjęć i materiałów filmowych na stronie internetowej Wydarzenia, materiałach i kanałach online oraz we wszelkich drukowanych materiałach promocyjnych związanych z wydarzeniem.
- Zgłoszenie uczestnictwa jest równoznaczne z przeniesieniem autorskich praw majątkowych do nagrań i zdjęć oraz wyrażeniem przez uczestnika zgody na ich rozpowszechnianie. Powyższe ustalenia dotyczą przypadku, gdy Uczestnik zostanie sfilmowany lub sfotografowany podczas uczestnictwa w Wydarzeniu.
8. Prawa autorskie
- Wypracowane przez Zespoły w trakcie Hackathonu Aplikacje są ich własnością.
- Organizator nie rości sobie praw do Aplikacji opracowanych przez Uczestników w trakcie Wydarzenia.
- Uczestnicy gwarantują, że przedstawione przez nich Aplikacje są ich autorstwa lub współautorstwa (w przypadku pracy zespołowej) i nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich.
- Uczestnik jest odpowiedzialny względem Organizatora i Współorganizatora za wszelkie wady prawne Aplikacji, w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich, wynikające z naruszenia praw autorskich lub innych praw osób trzecich, w tym w zakresie legalności oprogramowania i narzędzi użytych do stworzenia Aplikacji. W przypadku skierowania z tego tytułu roszczeń przeciwko Organizatorowi lub Współorganizatorowi, Uczestnik zobowiązuje się do ich całkowitego zaspokojenia oraz zwolnienia Organizatora i Współorganizatora od obowiązku świadczeń.
9. Postanowienia końcowe
- Udział w Wydarzeniu jest jednoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Zasady przeprowadzonego Wydarzenia określa niniejszy Regulamin. Wszelkie informacje o Wydarzeniu dostępne w materiałach reklamowych mają jedynie charakter informacyjny.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Wszelkie przypadki, które nie są bezpośrednio określone w Regulaminie podlegają decyzji Organizatora.
- Biorąc udział w Wydarzeniu Uczestnik potwierdza, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem i w pełni akceptuje jego postanowienia.
- Naruszenie przez Uczestnika któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu upoważnia Organizatora do wykluczenia danej osoby z udziału w Wydarzeniu i powoduje utratę prawa do nagrody.
- Niniejszy regulamin zostaje udostępniony uczestnikom do wglądu w czasie Wydarzenia, a także na oficjalnej stronie internetowej Wydarzenia.